Pelangan Astro yang dihargai,
Kami amat meminta
maaf atas gangguan perkhidmatan yang berlaku pada pukul 6 petang, 24
Ogos 2014, yang telah menjejaskan siaran 78 saluran termasuk sistem
telefon pusat panggilan kami. Gangguan perkhidmatan tersebut disebabkan
oleh sebuah kebakaran di premis kami di Bukit Jalil.
Pihak Bomba telah
segera dimaklumkan. Keselamatan kakitangan kami menjadi keutamaan, oleh
itu premis tersebut telah dikosongkan. Api berjaya dipadamkan pada pukul
6.30 petang dan kakitangan bertugas hanya dibenarkan memasuki semula
premis setelah dibenarkan oleh pihak Bomba pada pukul 7.30 malam.
Keutamaan kami
serta-merta adalah untuk mengembalikan siaran saluran-saluran yang
terjejas, diikuti dengan operasi pusat panggilan kami. Saluran TV
bersiaran semula secara berperingkat, bermula 8.30 malam dan kesemua
saluran bersiaran semula pada pukul 11.00 malam. AOTG dan IPTV turut
kembali seperti biasa tidak lama selepas itu. Pusat panggilan kami
kembali beroperasi pada pukul 8.45 malam.
Kami bersyukur tiada sebarang kemalangan jiwa berlaku. Insiden ini sedang disiasat dan tindakan yang wajar akan diambil.
Sekali lagi, kami
memohon maaf kepada semua pelanggan atas gangguan perkhidmatan yang
dialami. Terima kasih atas kesabaran semua dan sebagai tanda
penghargaan, kami akan membuka kesemua saluran untuk dinikmati
oleh para pelanggan (kecuali perkhidmatan Astro First, Astro Best dan
Astro Box Office Sports) di sepanjang hujung minggu ini iaitu dari
Jumaat 29 Ogos, 6.00 petang sehingga Isnin 1 September 2014, 12.00
tengah malam.
Walaubagaimanapun, ramai pelanggan yang masih tidak berpuas hati dengan perkhidmatan yang diberikan.
Catat Ulasan
Sarawak Post tidak akan bertanggungjawab atas terhadap ulasan/komen anda.TQ.